1403/03/31

چگونه یک دوچرخه را اندازه کنیم 33 نکته

اندازه صحیح دوچرخه برای یک تجربه رانندگی راحت و کارآمد بسیار مهم است. با تناسب مناسب، می‌توانید از ناراحتی، درد و آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. فاکتورهای مختلفی برای اندازه گیری دوچرخه وجود دارد، از جمله قد، طول درز، میزان دسترسی و ترجیحات شخصی شما. در اینجا 33 نکته برای کمک به اندازه صحیح دوچرخه آورده شده است:

1. سبک سواری خود را تعیین کنید: در نظر بگیرید که در درجه اول چه نوع سواری انجام می دهید، مانند دوچرخه سواری در جاده، دوچرخه سواری در کوهستان، یا رفت و آمد.

2. اندازه گیری های خود را بشناسید: اندازه گیری های دقیق قد و طول درز خود را انجام دهید. این اندازه گیری ها به شما کمک می کند اندازه قاب مناسب را تعیین کنید.

3. با نمودار اندازه دوچرخه مشورت کنید:از نمودار اندازه دوچرخه یا ماشین حسابی استفاده کنید که اندازه های شما را با اندازه قاب توصیه شده برای سبک سواری شما مطابقت دهد.

4. از یک فروشگاه دوچرخه محلی دیدن کنید: در صورت امکان، از یک فروشگاه دوچرخه محلی دیدن کنید که در آن متخصصان میتوانند به شما در یافتن اندازه مناسب بر اساس اندازه گیری ها و ترجیحات سواری خود کمک کنند.

5. اندازه قاب:اندازه قاب یکی از مهمترین فاکتورها در اندازه دوچرخه است. ارتفاع و طول کلی دوچرخه را تعیین می کند.

6. ارتفاع ایستاده:ارتفاع ایستاده فاصله بین لوله بالایی قاب دوچرخه و فاق شما هنگام ایستادن روی دوچرخه با هر دو پا صاف روی زمین است. برای اطمینان از ایمنی و راحتی، حداقل یک تا دو اینچ فاصله داشته باشید.

7. طول لوله بالا:طول لوله بالایی بر دسترسی شما به فرمان تأثیر می گذارد. لوله‌های بلندتر بالا حالت کشیده‌تری را ایجاد می‌کنند، در حالی که لوله‌های کوتاه‌تر موقعیت عمودی‌تری را ارائه می‌دهند.

8. دسترسی:دسترسی فاصله زین تا دسته است. بر وضعیت سواری و سطح راحتی شما تأثیر می گذارد.

9. ارتفاع پشته:ارتفاع پشته به فاصله عمودی از براکت پایین تا بالای لوله سر اشاره دارد. ارتفاع دسته را نسبت به زین تعیین می کند.

10. زاویه لوله صندلی:زاویه لوله صندلی بر راندمان و راحتی پدال زدن شما تأثیر می گذارد. زوایای تندتر شما را بیشتر به سمت جلو قرار می دهند، در حالی که زوایای سست موقعیت آرامش بیشتری را ایجاد می کنند.

11. عرض فرمان:برای کنترل و راحتی بهینه، پهنای فرمان را متناسب با عرض شانه انتخاب کنید.

12. طول ساقه:طول ساقه بر روی دستیابی شما به فرمان تاثیر می گذارد. ساقه‌های کوتاه‌تر، جابجایی سریع‌تری را فراهم می‌کنند، در حالی که ساقه‌های بلندتر، ثبات را ارائه می‌کنند.

13. ارتفاع زین:ارتفاع زین را طوری تنظیم کنید که وقتی پدال در پایین ترین نقطه قرار دارد، پای شما تقریباً به طور کامل با خم شدن جزئی در زانو کشیده شود.

14. موقعیت جلو-پشت زین:زین را طوری قرار دهید که وقتی میل لنگ ها افقی هستند، زانوی شما مستقیماً بالای محور پدال قرار گیرد.

15. شیب زین: شیب زین را تنظیم کنید تا موقعیتی راحت پیدا کنید که از استخوان های نشستن شما پشتیبانی کند.

16. طول میل لنگ:طول میل لنگ را بر اساس طول پا و سبک سواری خود در نظر بگیرید. میل لنگ های بلندتر اهرم بیشتری ایجاد می کنند اما ممکن است سرعت را کاهش دهند.

17. دسترسی به فرمان: مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی به اهرم‌های ترمز و شیفترها دسترسی داشته باشید، بدون اینکه به کمر یا شانه‌های خود فشار وارد کنید.

18. افت فرمان:افت فرمان به فاصله عمودی بین بالای دسته و قسمت پایینی قطره ها (موقعیت پایین دست) اشاره دارد. قطره ای را انتخاب کنید که متناسب با انعطاف پذیری و سبک سواری شما باشد.

19. موقعیت اهرم ترمز:موقعیت اهرم ترمز را طوری تنظیم کنید که بتوانید به راحتی با یک یا دو انگشت به آنها برسید و در عین حال محکم نگه داشتن دسته ترمز را حفظ کنید.

20. خدمات Bike Fit را در نظر بگیرید:اگر در مورد اندازه‌گیری مطمئن نیستید یا می‌خواهید یک ارزیابی حرفه‌ای انجام دهید، از یک متخصص آموزش‌دیده که می‌تواند بیومکانیک شما را تجزیه و تحلیل کند و توصیه‌های شخصی‌سازی شده ارائه دهد، یک دوچرخه مناسب را دریافت کنید.

21. اندازه‌های مختلف تست سواری:در صورت امکان، دوچرخه‌های سواری را با اندازه‌های فریم مختلف تست کنید تا مشخص کنید کدام یک راحت‌تر است و با سبک رانندگی شما مطابقت دارد.

22. مواد قاب را در نظر بگیرید:مواد قاب مختلف


فرم در حال بارگذاری ...